NlChamber
NlChamber
Homepage > CSR > CSR News > Three times more shops will participate in the national food collection than last year

Three times more shops will participate in the national food collection than last year

Narodni potravinova sbirka 2014
 
 

Do Národní potravinové sbírky se zapojí třikrát víc obchodů než vloni 

 

Druhý ročník charitativní Národní potravinové sbírky proběhne v sobotu 22. listopadu 2014 na více než 380 místech po celém Česku.

Možnost nakoupit a darovat trvanlivé potraviny dostanou zákazníci ve velkých i menších městech napříč republikou v prodejnách Tesco, Penny Market, Kaufland, Albert, Globus dm. Obchodů, které se zapojily, je bezmála třikrát více, než při loňském premiérovém ročníku akce (seznam míst naleznete zde). Darovat potraviny je možné i online pres stránky www.damejidlo.cz.

Národní potravinovou sbírku organizuje platforma Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bankArmádou spásy. Akce se uskuteční pod záštitou ministra zemědělství Mariána Jurečky.

„Na sbírce bude spolupracovat zhruba 2 000 dobrovolníků, což je dvojnásobek loňského počtu," uvedla na tiskové konferenci Pavlína Kalousová z Byznysu pro společnost. „Velký zájem pomoci je i mezi zaměstnanci našich partnerských firem. Všichni zájemci si na speciální stránce www.potravinypomahaji.cz mohou najít lokalitu a obchod, který mají nejblíž," upozorňuje Kalousová. 

Sbírka se snaží reagovat na skutečnost, že v Česku je 15,4 % obyvatel ohroženo chudobou nebo sociálním vyloučením. Darované potraviny podpoří lidi v nouzi, jako jsou matky s dětmi, klienti azylových domů či postižení (konkrétní příběhy zde).

„Moc si vážíme podpory firem a dalších institucí, díky nimž můžeme lidem nabídnout, aby potraviny darovali chudým přímo tam, kde sami žijí či pracují," dodává Kalousová. Podle posledního výzkumu společnosti IPSOS je do Národní potravinové sbírky ochotno přispět 64 % Čechů (září 2014). V roce 2013 bylo při prvním ročníku sbírky vybráno 66 tun jídla. 

Letošní ročník provází i velká komunikační kampaň, kterou pro bono připravila agentura Loosers (video zde) .

Národní potravinovou sbírku aktivně podpoří rovněž známé osobnosti jako například herec Miloslav Mejzlík, moderátorky Lejla AbbasováJana Adamcová, zpěvačka Ilona Csáková či Matúš Kozáčik, fotbalový reprezentant a brankář Viktorie Plzeň.

 

Partneři Národní potravinové sbírky 2014:

Tesco, Penny Market, Kaufland, Albert, Globus, dm, DHL, DámeJídlo.cz, EMCO, Kostelecké uzeniny, Mars, Penam, Schwartau, Tatra - Mlékárna Hlinsko, Unilever, Sodexo, Český rozhlas, AkcniCeny.cz, Moje země, Loosers

 

Národní potravinové sbírce:

Národní potravinová sbírka je celonárodní charitativní sbírkou potravin.

Z obchodů, kde potraviny kupují zákazníci a následně je darují do sběrných košů, putují potraviny do potravinových bank. Ty je pak postupně přes neziskové organizace rozdělují konkrétním lidem, například matkám s dětmi, mentálně či tělesně postiženým nebo lidem bez domova. Potraviny darují i samotné firmy. (více zde)

 

O Byznys pro společnost, z.s.:

Největší odborná platforma firem pro sdílení a šíření principů odpovědného a trvale udržitelného podnikání v ČR.

Národní potravinovou sbírku pořádá Byznys pro společnost již podruhé.

Každoročně uděluje také prestižní ceny TOP Odpovědná firma pro nejlepší a nejinovativnější CSR projekty (Corporate Social Responsibility).

 

Print page Print page       Send link to e-mail Send link to this page to e-mail